Tuesday 23 August 2016

Filled Under:

YA ALLAH... NGERINYA... TENGOK MULUT DORANG MACAM ADA BUIH KAN ? NIAT NAK 'BINA MASJID' TAK KESAMPAIAN.. SAMA-SAMA SEDEKAHKAN ALFATIHAH... FOTO NGERI BARU BERLAKU Tengahari Tadi ! 15 Orang Rombogngan Pengantin MAUT Disebabkan ... [BACA PENUH]

    YA ALLAH... NGERINYA... TENGOK MULUT DORANG MACAM ADA BUIH KAN ? NIAT NAK 'BINA MASJID' TAK KESAMPAIAN.. SAMA-SAMA SEDEKAHKAN ALFATIHAH...

    FOTO NGERI BARU BERLAKU Tengahari Tadi ! 15 Orang Rombogngan Pengantin MAUT Disebabkan ... [BACA PENUH]




    Sekurang kurangnya 15 maut dalam sebuah tragedi bot pompong karam ketika hendak menyeberang dari Tanjungpinang ke pulau Penyengat riau dalam kejadian yang berlaku 09.30 ahad 21 ogos 2016.

    Dari informasi yang di himpun dalam tragedi tersebut hanya dua orang saja yang selamat,17 penumpang terdiri dari 14 orang dewasa dua kanak kanak dan seorang pengemudi.

    Bagaimanapun turut dimaklumkan beberapa mangsa dalam kejadian tersebut adalah satu keluarga rombongan kahwin yang hendak kepulau itu untuk mengadakan resepsi perkahwinan mereka yang bakal berlangsung pada bulan hadapan 8 september 2016.

    Estii calon pengantin wanita dan 7 anggota keluarga lainnya,ibu,kakak,kakak ipar,keponankan dan pengantin lelaki bernama Muslichudin juga turut meninggal.

    Sementara ahli keluarga pengatin lelaki Muhammad Rohib yang di maklumkan tentang kejadian tersebut hanya bisa melihat satu persatu wajah ahli keluarganya yang sudah meninggal dan tangis semakin menjadi jadi apabila melihat wajah isteri dan adik kandungnya serta serta wajah hesti Ya Allah ujian apa ini ;katanya sambil terisak isak.

    Astagfirullah le, Piye iki (Astagfirullah, kenapa ini,-Jawa), besok kamu mau nikah, ujar seorang wanita paruh baya sambil memeluk jenazah Hesti.

    Dimaklumkan dua orang ahli keluarga rombongan pengantin tersebut Bagyo (50) dan Mistam (45) masih belum ditemukan.

    Gambar sekitar kejadian.




    0 comments:

    Post a Comment