Thursday 9 June 2016

Filled Under:

MOHON SEBARKAN….!! 5 JENIS MAKANAN PENYEBAB PERUT BUNCIT DI KALANGAN WANITA….

    MOHON SEBARKAN….!! 5 JENIS MAKANAN PENYEBAB PERUT BUNCIT DI KALANGAN WANITA….



    Masalah perut buncit di kalangan wanita pastinya menjadi suatu masalah yang merungsingkan kerana ianya akan membuatkan anda lebih berhati-hati dalam pemilihan pakaian bagi menyembunyikan perut anda di belakang fabrik…

    Jenis Makanan Penyebab Perut Buncit pada Wanita


    Masalah perut buncit di kalangan wanita pastinya menjadi suatu masalah yang merungsingkan kerana ianya akan membuatkan anda lebih berhati-hati dalam pemilihan pakaian bagi menyembunyikan perut anda di belakang fabrik pakaian.

    Namun, ramai di antara kita yang masih silap di dalam pengambilan makanan kerana selama ini kita menyangkakan makanan alternatif kepada nasi itu tidak menggemukkan.

    Keju




    Produk yang terbuat dari hasil tenusu ini memang menjadi salah satu makanan favorit kebanyakkan wanita. Namun sayangnya, dibalik rasanya yang lemak dan enak, keju ternyata merupakan salah satu makanan yang cukup payah untuk dicerna. Jika diambil secara berlebihan, ianya dapat menggalakan pertumbuhan lemak pada bahagian perut.

    Roti dan Sejenisnya



    Bagi sebagian orang, roti merupakan menu sarapan pagi yang wajib diambil. Namun, selain menjadi sumber karbohidrat bagi tubuh, roti ternyata dapat menjadi salah satu faktor penyebab perut buncit kerana kandungan gula dan tepung yang terdapat dalam sekeping roti.

    Gula Putih




    Pasti ramai yang sudah mengetahui bahawa gula merupakan salah satu makanan yang mengandung kalori yang sangat tinggi. Jika diambil secara berlebihan, tidak hanya dapat menimbulkan penyakit diabetes, namun juga boleh membuat perut menjadi buncit.

    Kentang Goreng




    Kentang merupakan makanan mengandung lemak dan juga kolestrol yang cukup tinggi. Akan tetapi jika diambil secara berlebihan, maka dapat menyebabkan lemak terkumpul pada bahagian perut. Jika anda merupakan seorang penggemar setia kentang, sebaiknya anda memilih untuk merebus kentang tersebut bagi mengurangkan jumlah kalori.

    Karbohidrat Putih




    Karbohidrat putih biasanya dapat ditemukan dalam pasta, roti dan juga nasi putih. Semua makanan ini ternyata boleh menyebabkan perut menjadi buncit kerana kandungan glikemik yang cukup tinggi di dalamnya.




    0 comments:

    Post a Comment